Salusberi/サルスベリ






小さなサルスベリの木が祖父母の家にありました。猿が登れないくらい木肌がツルツルだからサルスベリという名前になったという話が子どもの頃から好きで、猿が登ったら本当に滑るのか見てみたいと思っていました。


大人になってから、赤や白のきれいな花を咲かせている木がサルスベリだと知りました。 というのも、花が咲いている時期に祖父母の家に行ったことがなかったからです(あるいは、気づかなかったのかもしれませんが)。


今日サルスベリが咲いているのを見て、そういえばサルスベリの大木が近くにあったことを思い出しました。


昨年はこんな風にたくさんの花をつけていました。先日この木の前を通ったのですが、ほとんど枝が落とされていたので同じ木だと気がつかなかったのです。


花の時期が長いサルスベリ。きっと今からも間に合うので今年のサルスベリをこれから撮ろうと思います。




There was a small Crepe Myrtle tree(Salusberi) at my grandparents' house. 


Ever since I was a child, I liked to hear that the name "Salusberi” came from the fact that the surface of the tree was so slippery that monkeys(Salu) could not climb it (suberi), and  I've always wanted to see if monkeys really can't climb.


It wasn't until I was an adult that I learned that the beautiful red or white flowering trees were the Salusberi. Because I had never been to my grandparents' house when the flowers were on the trees.(Or maybe I didn't notice.)


Today, when I saw an another Salusberi in bloom, I remembered that there was a big Salisbury tree nearby.

Last year, it had many flowers and I took pictures like this. 


I passed by this tree few days ago and didn't realize it was the same tree because most of its branches had been dropped.


Salusberi has a long flowering season. I'm sure it's not too late, so I'm going to take some pictures of this year's Salusberi.



人気の投稿