Afterimage 残像


ポカポカお天気が良い日、外で紅茶を飲んでいました。お茶を揺らすと太陽の反射の軌跡が目に焼き付いて、早い一筆書きのような線に見えました。
この線を動画で撮ってみようとしましたが、軌跡が写りません。

考えてみると、この線は残像現象によるものなので、カメラはそれを捉えないことに気がつきました。

私が見えているものは、私の脳が作り出していることの一つの例だったのです。


こんなちょっとした発見に面白さを感じます。



I was drinking a cup of tea outside on a sunny day feeling nice and warm.


When I shook the tea, the trails of the sun's reflection were burned into my eyes and looked like a fast stroke of line.


I tried to take a video of this line, but I couldn't capture the trajectory.


I realized that the lines were caused by after-image phenomenon and the camera could not capture them.


What I see is just another example of what my brain is creating.


I find these little discoveries interesting.

人気の投稿